A Top Tuning
irása:
A szegedi Top Tuning Show-n láttuk meg ezt az autót, és a
kiállítás előtti kötelező tisztálkodás után jól körbe is fotóztuk,
hogy azon melegében bemutathassuk nektek a mindenkit megtévesztő
Ibizát. Suhanó árnyat láttunk elhúzni a pavilon előtt, de ennyi
elég volt, hogy kollégával úgy döntsünk ennek a kocsinak a
lapban a helye. Csak két dolgot tudtunk róla biztosan. 1: hogy
alapvetően sárga, 2: hogy Alfa Romeo. Ezt a jellegzetes hűtőmaszkot
minden autók iránt egy cseppet is érdeklődő lény ezer méterekről
felismeri. Tévedtünk. A sárga szín ugyan stimmelt, de a mosó felé
közelítve, ahol a Top Tuning Show-ra érkezett kocsik éppen a
kiállítás előtti kötelező tisztítókúrán estek át, gyanús Seat
emblémát láttunk megcsillanni egy nagyon ismerősnek tűnő autó
hátulján. Át lettünk verve, vallottuk be Bobák Lászlónak, a Seat
Ibiza tulajdonosának, akit nem lepett meg túlságosan a dolog.
"Amikor a gyorsulási versenyen először volt kiállítva a kocsim,
akkor is hallottam, hogy mindenki Alfa Romeóként emlegeti"
mesélte igencsak jókedvűen. László közepesen fertőzött
tuningrajongó. Előző autója, a Fiat Seicento Sporting is kapott 15
colos felniket és némi morcosítást. Jól ment a kisautó, és a
méretéhez képest gigászi felnikkel kellően látványos is volt, de a
család gyarapodása nagyobb autó megvételét tette szükségessé, az
olasz kocsiba ugyanis egyszerűen nem fért be a gyerekülés. A Bobák
család rajong a sárgáért, így nem volt kérdéses, hogy az új
választott is ilyen színű lesz. Az árnyalathoz már csak megfelelő
kocsit kellett keresni, és ez a Seat Ibiza lett, 1,4- es motorral.
Teljesen gyári állapotban rótta az utakat, amíg egy apró baleset
után nem kellett a Colortruck
fényezőműhelyébe látogatni. A tulajdonos itt véletlenül meglátta a
H&H Design által alaposan átalakított, a 2005. júliusi számunk
címlapján is szereplő Yarist, és eldöntötte, neki is ilyen kell. Na
nem pont ugyanaz, de tuning nélkül nem élet az élet. László pontos
célokat nem tűzött ki, annyi volt a kikötése, hogy jól nézzen ki a
kocsi. Az átalakítás ezért apró lépéssel indult. Hátulra egy új
lökhárító került, kis rendszámtáblával és Lexus-stílusú lámpával, és
Répa, a Répa Design mestere felfújta az airbrush mintát a kétszínű
fényezésre. Persze ez még nem volt elég, új, nagyobb
felnit szereltek az Ibizára, és ezzel a tuning első része véget is
ért. Nem kis aggodalommal várták az alkotók a mű bírálatát, hiszen
csak azt tudták, hogy nekik tetszik a kész kocsi, de nem lehettek
biztosak benne, hogy a megrendelőnek is hasonló lesz a véleménye. A
Bobák családnak tetszett az átalakítás. Sárga is volt, különleges
is, pont a célnak megfelelő. László ezek után nem várt egy
következő koccanásra, önként és örömmel vitte az autóját a
plasztikai műtét következő fordulójára. Ez már sokkal nagyobb
átalakítással járt. Kiszélesítették a lökhárítók íveit,
megmorcosították a motorháztetőt, a lámpákat kicserélték dupla
optikásra. A kocsi eleje is megkapta a hátsó részen látható kétszínű
festést, és Répa ide is felfújta az airbrush mintákat. Chiptuningot
és sportlégszűrőt kapott a motor. Na és felkerült egy olyan
lökhárító és hűtőmaszk kombináció, amely ősidők óta az Alfa Romeók
jellemzője. Borzalmas stílustörés lehetne egy ennyire jellegzetes
formai elem felhelyezése egy idegen márkára, de nem az. Az Ibizának
kifejezetten jól áll. A titok nyitja az lehet, hogy a Seatok új
generációját, köztük az Ibizát az a Walter da Silva tervezte, aki
előtte az Alfa Romeónál volt felelős a megjelenésért, és utolsó
munkája az olasz cégnél, a 147- es bizony erősen emlékeztet a most
futó spanyol modellekre. László autójára még felszerelték a 17 colos
Fondmetal felniket 205/45-ös Goodyear F1 gumikkal. Az autó ebben a
formában mutatkozott be Szegeden, de az alkotók fejében már
megfogalmazódott a következő lépés. Amint lesz egy kis idő, ismét
Répáé lesz a főszerep, aki néhány koponyával fogja díszíteni a
fényezést, szolid utalásképpen az autó tulajdonosának, Lászlónak a
foglakozására, ő ugyanis temetkezési vállalkozó. Halottaskocsit
semmiképpen sem akar a Seatból, de úgy gondolja, egy finom
figyelmeztetés a mulandóságunkra igazán felfér még az Ibizára. A
közeljövőben kerül az autóba a hifirendszer. Valami komoly
lesz csak ennyit árult el a részletekről a tulajdonos.
Sportülések is fel fognak tűnni rövidesen a Seat belsejében, és
hallottunk híreket arról, hogy egy krómozott felni is erősen
mozgatja László fantáziáját. Kíváncsian várjuk a fejleményeket, mert
ritkán látni ilyen kevés átalakítással ennyire ütőssé tett, sokat
megcsodált autót.
<<< vissza
|